Nye konservative kræfter i byrådet vil sikre boost af erhvervslivet

På vegne af Det Konservative Folkeparti i Skanderborg Kommune
Thomas Cordtz  – Nyvalgt byrådsmedlem

Ved det netop overståede byrådsvalg genvandt Det konservative Folkeparti i Skanderborg ikke kun vores mandat i byrådet – vi opnåede også rekordstor fremgang på ikke mindre end 2,1%. Det er glædeligt, da der fortsat er brug for nye kræfter og nye ideer i byrådet, hvis ikke vi blot skal have mere af det samme.

Mange af de hidtidige politikere er blevet genvalgt, magtbalancen er forblevet den samme og udvalgsformændene ser ud til at blive de samme som før. Der er således behov for en stærk og årvågen opposition. Vi glæder os derfor  til at tage fat og takker for stemmerne og tilliden.

Det konservative Folkeparti gik til valg på at skabe optimale forhold for vores børn, ældre og udsatte og på at forbedre vilkårene for erhvervslivet. Det er stadig målsætningen og sigtelinjen i al vores arbejde. Der skal større fokus på kernevelfærden – skoler, institutioner, ældrepleje, hjælp til udsatte borgere – og så ønsker vi at få udarbejdet en ny erhvervspolitik. Derfor har vi under konstitueringen stillet forslag om, at der nedsættes et §17, stk.4-udvalg, der skal se nærmere på erhvervslivets vilkår.

Udvalgets arbejde skal munde ud i en ny og stærk samlet erhvervspolitik, der også indtænker turismeindsatsen, detailhandel og grønne tiltag. Det er der stærkt behov for, hvis vi fortsat skal sikre den vækst og de arbejdspladser, der skal til for fortsat at have råd til den service, vi alle ønsker.

Det er glædeligt, at borgmesteren har nikket ideen om udvalget af, og i Det Konservative Folkeparti vil vi glæde os til, at kunne indtage formandsstolen, når udvalget påbegynder sit arbejde.